Mededeling: Corona virus – Covid-19
Tandartsenpraktijk Burgers

We hebben goed nieuws!

We mogen van de overheid weer reguliere mondzorg verlenen aan gezonde patiënten. Dit gaat echter niet zonder bijzondere maatregelen gericht op de preventie van de verspreiding van het COVID-19 virus.

Telefonisch contact vóór uw afspraak!

De afspraak die we met u hebben staan, gaat vanuit onze kant door. Het beleid dat we volgen is dat we alleen mensen in de praktijk toelaten waarvan we met vrij grote zekerheid weten dat ze gezond zijn.

Als u één van de volgende vragen met ‘ja’ antwoord, verzoeken we u telefonisch contact op nemen met de praktijk.

• Heeft u nu corona?
  • Heeft u nu gezinsleden/huisgenoten met corona?
  • Bent u genezen van corona korter dan 2 weken geleden?
  • Heeft u één of meerder van de volgende symptomen: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, koorts (meer dan 38 ˚C)?
  • Heeft u gezinsleden/huisgenoten met deze symptomen?
  • Bent u in thuisisolatie?
  • Woont u in een verpleeghuis of instelling voor mensen met een verstandelijke beperking?

In dit telefoongesprek beoordelen we samen met u, of uw afspraak door kan gaan. Dit gesprek is noodzakelijk om u de juiste zorg te kunnen bieden. Zo zorgen we ervoor dat alleen gezonde en geen kwetsbare mensen naar de praktijk komen.

Wij vragen u:

• Kom alleen naar de praktijk als u een afspraak heeft;
  • Uw tanden thuis te poetsen (wc/poetsruimte mag vooralsnog niet gebruikt worden);
  • Kom, indien mogelijk, alleen naar de praktijk;
  • Niet te vroeg, dus liefst vlak voor de afspraaktijd, naar binnen te komen;
  • 1,5 meter afstand te houden als u in de praktijk bent;
  • Uw handen bij binnenkomst in de behandelkamer 20 sec te wassen met water en zeep;
  • Volg de aanwijzingen van het team op.

Wij zorgen voor:

• Een beperkt aantal mensen in de wachtkamer;
  • Mensen met verkoudheidsklachten komen niet naar de praktijk, dit geldt zowel voor patiënten als voor teamleden;
  • Na ieder bezoek desinfecteren wij deurklinken als aanvulling op onze normale hygiëne- en infectiepreventiemaatregelen.

Spoed

In geval van spoed kunt u uiteraard altijd contact opnemen met de praktijk. Spoedgevallen bij eigen, niet Corona besmette, patiënten worden in onze praktijk behandeld. Dit eerst na telefonisch contact waarbij we een inschatting maken of een afspraak of andere maatregelen noodzakelijk zijn.

Onder spoedeisende mondzorg wordt verstaan:

• een verloren of afgebroken tand/kies door een ongeval;
  • een ontsteking;
  • heftige pijn of zwelling in uw mond;
  • een nabloeding na een behandeling.

In geval van spoed kunt u ’s ochtends telefonisch contact opnemen met de praktijk (0316 820222). Bij geen gehoor kunt u contact opnemen via het telefoonnummer 085 105 07 50.

Overlast

Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is, maar het belang van onze patiënten blijft voorop staan!

Onze praktijk volgt de richtlijnen van het RIVM bij de te nemen maatregelen rond het Coronavirus. De reeds bestaande hygiëne- en infectiepreventiemaatregelen, die worden gevolgd in de praktijk, zijn hiermee in lijn. Wij hopen dat alle maatregelen zo snel mogelijk zullen bijdragen tot het onder controle krijgen van dit virus.

Wij wensen u alle (mond)gezondheid toe en hopen u weer snel te verwelkomen in onze praktijk en op reguliere wijze van dienst te mogen en kunnen zijn.

Team Tandartsenpraktijk Burgers.